Niğde Merkez'de Katlı Otopark ve Dışarı Camii Meydan Projesi İçin Çalışmalar Başladı

Niğde merkezinde trafik yoğunluğunu azaltmak ve otopark ihtiyacına çözüm sunmak amacıyla "Katlı Otopark ve Dışarı Camii Meydan Düzenlemesi Projesi" kapsamında çalışmalar başladı.

Niğde Merkez'de Katlı Otopark ve Dışarı Camii Meydan Projesi İçin Çalışmalar Başladı
Niğde merkezinde trafik yoğunluğunu azaltmak ve otopark ihtiyacına çözüm sunmak amacıyla "Katlı Otopark ve Dışarı Camii Meydan Düzenlemesi Projesi" kapsamında çalışmalar başladı.

Projenin ilk aşaması olarak, bölgede yürütülen kamulaştırma çalışmaları tamamlandı. Bu çerçevede toplamda 120 konut kamulaştırılmış ve 5 bina yıkılmıştır. Bu çalışmalarla, çevredeki yapılaşma nedeniyle görünürlüğü azalan tarihi yapıların daha belirgin hale gelmesi hedeflenmektedir.

Proje kapsamında, Niğde şehir merkezinin önemli ihtiyaçlarından biri olan otopark sorununa çözüm getirilmesi amaçlanmaktadır. İnşa edilecek katlı otopark ile özellikle çarşı bölgesindeki araç yoğunluğunun azaltılması ve trafik akışının daha düzenli hale getirilmesi planlanmaktadır.

Çalışmalar dahilinde, tarihi Dışarı Camii çevresi yeniden düzenlenecektir. Yeni meydan sayesinde cami çevresinin daha geniş ve kullanışlı bir alana kavuşması beklenirken, vatandaşların tarihi dokuyla daha fazla etkileşimde bulunabileceği sosyal alanlar oluşturulacaktır. Ayrıca, projeye emeklilere yönelik bir lokal de dahil edilecektir.

Bu süreçte, çalışmaların güvenli ve hızlı bir şekilde sürdürülebilmesi için bölgede geçici trafik düzenlemesine gidilecektir. Bu kapsamda, Dışarı Camii Sokak’ın belirli bir süre boyunca araç trafiğine kapatılacağı bilgisi verilmiştir.

Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, projenin şehir merkezine önemli katkılar sağlayacağını ifade ederek, "Katlı Otopark ve Dışarı Camii Meydan Düzenlemesi Projesi ile hem trafik ve otopark sorununa çözüm üretiyoruz hem de tarihi mirasımıza sahip çıkıyoruz. Aynı zamanda vatandaşlarımızın sosyal ihtiyaçlarına cevap verecek yeni yaşam alanları oluşturuyoruz. Çalışmalar süresince gösterecekleri anlayış ve destek için hemşehrilerimize teşekkür ediyorum." şeklinde açıklamada bulunmuştur.

Özdemir, projenin tamamlanmasının ardından bölgenin ulaşım ve sosyal yaşam açısından daha modern bir görünüm kazanacağını sözlerine eklemiştir.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin