Başkan Büyükkılıç, Kayseri’nin üretim, istihdam ve ihracat konusundaki başarılarının, hem şehre hem de ülkeye katkı sağladığını vurguladı. Kayseri'nin, üreten ve ihracatlarıyla ülkeye değer katan firmalarıyla gurur duyduğuna dikkat çeken Büyükkılıç, Kayseri’nin çalışkan iş insanları sayesinde önemli bir üretim merkezi haline geldiğini belirtti. Geçtiğimiz günlerde Türkiye'nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde 11 Kayseri firmasının yer aldığını hatırlatan Büyükkılıç, TİM'in açıklamış olduğu İlk 1000 İhracatçı Raporu'na göre 15 Kayseri firması ile birlikte, Kayseri Serbest Bölgesi'nde faaliyet gösteren 4 firma ile toplamda 19 firmanın bu başarıyı elde ettiğini ifade etti. Bu durumun, Kayseri’nin her koşulda üretme azmi ve kararlılığının bir göstergesi olduğunu dile getiren Büyükkılıç, ihracat şampiyonu firmaları yürekten kutladı.
Büyükkılıç, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın sözlerine atıfta bulunarak, Kayseri'nin her alanda üretme kararlılığını sürdüreceğinin altını çizdi. Yerel yönetimlerin sanayi ve ticaretin gelişimine katkı sağlayacak her türlü çalışmayı desteklemeye devam edeceğini belirtirken, Kayseri'nin potansiyelinin her zaman ön planda tutulması gerektiğini vurguladı.