Kilis Ekrem Çetin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Asiye Elküse, 13 yıl boyunca topladığı kalemleri sanata dönüştürerek minyatür bir ev yaptı. Elküse, bu projeyle geri dönüşümün önemine dikkat çekmenin yanı sıra kalemin değerini de vurgulamayı hedefledi.
Elküse, "Kalem gibi küçük görünen nesnelerden bile ne kadar güzel şeyler ortaya çıkabileceğini gördüm" diyerek, projeye duyduğu heyecanı dile getirdi. 3 yaşından itibaren kullandığı kalemleri biriktirdiğini belirten Elküse, "İslam’ın kaleme verdiği önemi öğrendim. Emek ve sabırla güzel işler ortaya çıkabileceğini göstermek istedim. Bu çalışma sayesinde doğayı korumayı öğrendim" ifadelerini kullandı.
Her Atık Çöp Değildir
Projeye destek veren Kimya Öğretmeni Gülcan Aydoğdu, öğrencisinin geri dönüşüm açısından çok önemli bir örnek ortaya koyduğunu belirtti. Aydoğdu, "Asiye öğrencimizin yaptığı minyatür ev, yıllarca biriktirdiği kalemlerden oluşuyor. Güzel bir geri dönüşüm projesi ortaya koydu. Her atık çöp değildir. Geri dönüştürerek doğaya katkıda bulunalım. Bu çalışma başka öğrencilere de ilham verecektir" dedi.
Temiz Bir Dünya İçin Geri Dönüşüm Şart
Kalemlerin kullanıldıktan sonra sıklıkla çöpe atıldığını hatırlatan Aydoğdu, "Çocuklarımıza sürekli yeni kalem alıyoruz, fakat bunlar kısa sürede atılıyor. Bu tür projeler sayesinde öğrenciler kalemin ve okumanın değerini daha iyi anlayacak. Temiz bir dünya için geri dönüşüm şart" şeklinde konuştu.