İngiltere Başbakanı Keir Starmer, bugün Londra'daki Downing Street’te gerçekleştirilen basın toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Başbakanlık görevinden istifa ettiğini belirten Starmer, aynı zamanda İşçi Partisi liderliğinden de ayrıldığını açıkladı. Konuşmasına hükümetteki icraatlarını savunarak başlayan Starmer, İşçi Partisi’nin ekonomi, yatırımlar, altyapı ve sağlık alanlarındaki başarılarını öne çıkardı. "Daha güçlü bir ekonomi, enflasyondan daha hızlı artan ücretler" diyerek, hükümetin sağladığı kazanımları vurguladı.
Starmer, başbakanlık görevinden istifa etme kararını krala bildirdiğini ve partisine yeni lider seçme sürecini başlatmasını talep ettiğini ifade etti. Adaylık başvurularının 9 Temmuz’da başlayacağını belirten Starmer, İşçi Partisi’nin kendisini bir sonraki genel seçime taşıyacak uygun kişi olarak görmediğini kabul ettiğini kaydetti.
Parlamentonun Eylül ayında yeniden toplanmasından önce yeni bir liderin göreve başlayacağına dikkat çeken Starmer, o zamana kadar başbakanlık görevini sürdüreceğini açıkladı. İstifa kararının ardından, ailesine daha fazla zaman ayırmak istediğini belirterek, "İyi ve kötü günlerimde yanımda olan muhteşem eşim Vic’e, elimden geldiğince en iyi koca olmak ve çocuklarıma en iyi baba olmak istiyorum" dedi.
ABD Başkanı Donald Trump da Starmer’ın istifasını duyurarak, İngiltere Başbakanı'nın göç ve enerji gibi önemli konularda başarısız olduğunu ifade etti. Trump, Starmer’a başarı dileklerini iletti.