Muğla Büyükşehir Belediyesi Güneş Enerjisi Yatırımlarını Genişletmeye Devam Ediyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Menteşe Denizova Mahallesi'nde kurduğu güneş enerjisi santrali ile çevre dostu yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu santral sayesinde hem çevre korunuyor hem de belediye bütçesine önemli katkılar sağlanıyor.

Muğla Büyükşehir Belediyesi Güneş Enerjisi Yatırımlarını Genişletmeye Devam Ediyor
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Menteşe Denizova Mahallesi'nde kurduğu güneş enerjisi santrali ile çevre dostu yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu santral sayesinde hem çevre korunuyor hem de belediye bütçesine önemli katkılar sağlanıyor.

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin ilk lisanslı güneş enerjisi santralini Menteşe ilçesindeki Mezbaha tesislerinde kurarak enerji alanındaki yatırımlarını artırmayı hedefliyor. Belediye Başkanı Ahmet Aras, temiz ve yenilenebilir enerji yatırımlarının önemini vurgulayarak, bu alandaki projelere hız verdiklerini ifade etti.

Başkan Aras, "MUSKİ bünyesinde hayata geçirdiğimiz güneş enerji santrallerine iki yeni tesis ekleyerek toplam sayıyı 10’a çıkardık. Son 45 gün içerisinde 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL’nin üzerinde tasarruf sağladık. Bu süreçte 3 bin 375 ton karbon salınımının önüne geçtik. Yenilenebilir enerjiye yaptığımız her yatırım, hem daha düşük maliyetler hem de daha temiz bir çevre yaratmayı hedefliyor. Güneşten elde ettiğimiz enerji, kamu kaynaklarını korumakla kalmayıp, iklim kriziyle mücadeleye de somut katkılar sunuyor. Bu çevresel kazanımlar, on binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna eşdeğer bir etki yaratıyor. Geleceğin Muğla’sını; yeşil dönüşümü benimseyen, kaynaklarını verimli kullanan ve çevreye duyarlı yatırımlarla güçlendiren bir kent haline getirmeyi sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin