Kütahya'nın Simav ilçesinde yer alan Gölcük Yaylası, bu yıl 3. kez Yörük Şenliği'ne ev sahipliği yaptı. Etkinlik, Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden gelen Yörüklerin katılımıyla kortej yürüyüşüyle başladı. Yürüyüşün ardından saygı duruşu ve İstiklal Marşı okundu. Katılımcılar daha sonra halk oyunları gösterileri, müzik sunumları ve Yörük kadınlarının sergilediği geleneksel oyunlarla eğlenceli anlar yaşadı.
Etkinlik alanında kurulan Yörük çadırları, ziyaretçilere kültürel bir atmosfer sunarken, yöresel lezzetlerin yer aldığı stantlar da büyük ilgi topladı. Simav Gölcük Yaylası Yörükler Derneği Başkanı Ahmet Baştimur, şenlik hakkında bilgi vererek, "Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz şenlikte Yörük ve Türkmen kültürünü yaşatmayı amaçlıyoruz. Simav ve çevresi ile Türkiye'nin dört bir yanındaki Yörük ve Türkmen kardeşlerimizi bir araya getirerek, kültürümüzü yaşatmayı ve birlikteliğimizi güçlendirmeyi hedefliyoruz," dedi.