Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Mamak metrosu şantiyesinde gerçekleştirdiği incelemeler sırasında CHP’den istifa eden belediye başkanları hakkında görüşlerini paylaştı. Yavaş, bu durumun seçmen tercihleriyle ilgili olduğunu ve herhangi bir kayıplarının bulunmadığını belirtti. Yavaş'a inceleme sırasında Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin de eşlik etti. İkili, ayrıca Etüt ve Projeler Dairesi Başkanlığı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğü'nde proje yetkililerinden güncel bilgiler aldı. Proje takviminin değerlendirildiği toplantıda, 5 istasyonun yapımına 16 Temmuz 2025'te başlandığı ve projenin tahmini bitişinin 14 Ocak 2029 olduğu ifade edildi. Toplantının ardından Yavaş, gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Yavaş, projeyi zamanında bitirmek için gayret ettiklerini belirterek, "Seçimden önceye çekeriz inşallah" dedi. Ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yaptığı metroların ödemelerinin ABB’den alındığını ifade etti. Yavaş, daha önce yapılan metroların borçlarını altı yıl içerisinde ödediklerini söyledi. Ayrıca, NATO Zirvesi dolayısıyla trafiğin kapatılmasıyla birlikte birçok iyileştirme fırsatı bulduklarını vurguladı. Yavaş, CHP'den istifa eden belediye başkanlarıyla ilgili, "Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi" şeklinde konuştu. Yavaş, kendi ekibini seçtiğini ve istifa edenlerin kendi tercihi olduğunu, bu durumun kendi seçmenlerine hesap vermeleri gerektiğini belirtti.