Aydın'da, dünya çapında tanınan ve Avrupa Birliği'nden coğrafi işaret alan Aydın inciri için sezon hazırlıkları devam ederken, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri ilek pazarlarındaki denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Kuyucak, Efeler, Buharkent, Köşk, Germencik ve İncirliova ilçelerinin ardından, İl Müdürü Ayhan Temiz'in son durağı Nazilli İlek Pazarı oldu. Nazilli'de yapılan denetimlere, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Armağan Tanrıkulu, Nazilli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Sunay Güler ve teknik personel katıldı. Ekip, pazardaki hareketliliği ve ilek meyvelerinin durumunu yerinde inceleyerek, üreticilerin taleplerini ve önerilerini dinledi. Üreticilere, doğru zamanda ve uygun miktarda ilek kullanımı ile zararlı organizmalardan arındırılmış sağlıklı ilek kullanımı hakkında bilgilendirmelerde bulunuldu.
Aydın İl Tarım ve Orman Müdürü Ayhan Temiz, Aydın incirinin kalite ve marka değerinin korunması amacıyla denetimlerin Tarım ve Orman Bakanlığı'nın talimatları ile valilik tebliği doğrultusunda sezon boyunca titizlikle sürdürüleceğini ifade etti. Temiz, yeni sezon öncesinde gerçekleştirilen çalışmaların hem ürün kalitesini korumak hem de üreticilerin bilinçlenmesini sağlamak amacı taşıdığını belirtti.