Çankırı'da yaz tatilinin başlamasıyla birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki öğrenciler karnelerini aldı. İl genelindeki okullarda gerçekleştirilen karne törenleri, öğrencilerin yaz tatiline gireceği anların coşkusunu yaşattı. Çankırı'da TOKİ İlkokulu ve Ortaokulu'nda düzenlenen karne töreninde, protokol üyeleri öğrencilere karnelerini takdim etti. Törene katılan Çankırı Valisi Hüseyin Çakırtaş, öğrencilere karnelerini vererek sevinçlerine ortak oldu.
Karnesini aldığı için çok mutlu olduğunu dile getiren ilkokul öğrencisi Hira Cennet Tırmanda, "Karnemi aldığım için çok mutluyum, ikinci sınıfa geçeceğim. Yarın tatil olduğu için okula gelmeyeceğiz. Okul açıldığında artık ikinci sınıfta olacağım. Herkese sevgiler diliyorum," şeklinde konuştu. Ayrıca, tören sırasında diğer öğrencilerin de heyecanı gözlemlendi. Öğrencilerin aldıkları karnelerin yanı sıra, tatil planları da herkesin merak konusu oldu. Protokol üyeleri, öğrencilerin başarılarını kutlayarak, yaz tatilinin iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.