Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile önemli bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde Türkiye-Irak ilişkilerini ve bölgesel meseleleri ele aldı. Erdoğan, iki ülke arasındaki iş birliğinin enerji, savunma sanayii ve ulaştırma alanlarında artırılması gerektiğini ifade etti. Ayrıca, Başbakan Zeydi’yi Türkiye’ye davet ederek kapsamlı istişarelerde bulunmayı önerdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile önemli bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde Türkiye-Irak ilişkilerini ve bölgesel meseleleri ele aldı. Erdoğan, iki ülke arasındaki iş birliğinin enerji, savunma sanayii ve ulaştırma alanlarında artırılması gerektiğini ifade etti. Ayrıca, Başbakan Zeydi’yi Türkiye’ye davet ederek kapsamlı istişarelerde bulunmayı önerdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, telefon görüşmesinde Türkiye ve Irak arasındaki mevcut ilişkilerin güçlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Bu bağlamda, iki ülkenin enerji alanında yapabileceği iş birliklerinin yanı sıra, savunma sanayi ve ulaştırma konularında da önemli fırsatlar bulunduğunu belirtti. Erdoğan, yeni dönemde Türkiye'nin Irak ile olan ilişkilerini daha ileriye taşıma arzusunu dile getirerek, bu amaca ulaşmada karşılıklı fayda sağlayacak projelerin hayata geçirilmesini teşvik etti.

Görüşme sırasında, Türkiye'nin Irak'a yönelik desteklerinin artırılması gerektiği de konuşuldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Zeydi’ye, Türkiye’deki yatırım fırsatlarını ve iş birliği olanaklarını yakından incelemesi için davette bulundu. Bu tür kapsamlı istişarelerin, her iki ülkenin de yararına olacağına inandığını vurguladı.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin