Cumhurbaşkanı Erdoğan, telefon görüşmesinde Türkiye ve Irak arasındaki mevcut ilişkilerin güçlendirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Bu bağlamda, iki ülkenin enerji alanında yapabileceği iş birliklerinin yanı sıra, savunma sanayi ve ulaştırma konularında da önemli fırsatlar bulunduğunu belirtti. Erdoğan, yeni dönemde Türkiye'nin Irak ile olan ilişkilerini daha ileriye taşıma arzusunu dile getirerek, bu amaca ulaşmada karşılıklı fayda sağlayacak projelerin hayata geçirilmesini teşvik etti.
Görüşme sırasında, Türkiye'nin Irak'a yönelik desteklerinin artırılması gerektiği de konuşuldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Zeydi’ye, Türkiye’deki yatırım fırsatlarını ve iş birliği olanaklarını yakından incelemesi için davette bulundu. Bu tür kapsamlı istişarelerin, her iki ülkenin de yararına olacağına inandığını vurguladı.