Türk Kızılay Elazığ Şubesi, Muharrem ayının anlamını yaşatmak amacıyla aşure yapımını içeren bir etkinlik düzenledi. Aşevi mutfağında, hijyen kurallarına dikkat edilerek hazırlanan aşureler, usta aşçılar tarafından özenle kaynatıldı. Geleneksel tariflere uygun olarak hazırlanan aşureler, şehrin çeşitli alanlarında dağıtılarak halka sunuldu. Bu etkinlik sayesinde, toplumda paylaşma ve dayanışma ruhunun pekiştirilmesi hedeflendi.
Etkinlikte Birlik ve Beraberlik Vurgusu
Türk Kızılay Elazığ Şube Başkanı Rahman Kızılkaya, aşure etkinliği ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, "Birliğin, beraberliğin, paylaşmanın ve yardımlaşmanın sembolü olan Muharrem ayını idrak ediyoruz. Bu kapsamda aşure gününde vatandaşlarımızla birlikte bu sevinci yaşamak ve paylaşma duygusunu güçlendirmek amacıyla İzzetpaşa Meydanı’nda etkinlik düzenledik." dedi. Kızılkaya, etkinliğin ardından aşurelerin şehrin farklı bölgelerine de dağıtılacağını belirterek, "Aşurelerimizi Türk Kızılay Elazığ Şubesi’ne ait aşevlerimizde özenle hazırladık. Muharrem ayının hayırlara vesile olmasını diliyorum" şeklinde konuştu.