Yeşilyurt Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından düzenlenen "İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Farkındalık Eğitimleri", 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı kapsamında 39 okulda başarıyla tamamlandı. Bu eğitimlerle, ilçedeki anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde 5 bin 970 öğrenciye çevre bilinci kazandırılmaya çalışıldı.
Çevreye duyarlı nesiller yetiştirmeyi hedefleyen Yeşilyurt Belediyesi, yıl boyunca çevre yatırımları ve eğitim faaliyetlerini sürdürecek. Bu bağlamda, çevre mühendisleri tarafından öğrencilere iklim değişikliğinin etkileri, doğal kaynakların korunması ve geri dönüşümün önemi gibi konular hakkında kapsamlı bilgiler aktarıldı.
Özellikle uygulamalı etkinliklerle desteklenen eğitimlerde, öğrenciler atıkların kaynağında ayrıştırılması, geri dönüştürülebilir malzemelerin değerlendirilmesi ve çevre dostu alışkanlıkların geliştirilmesi konularında bilinçlendirildi. Eğitime katılan öğrencilere çevre bilincini teşvik etmek amacıyla bez çanta ve kırtasiye seti hediye edildi. Eğitim programının son durağı ise Mustafa Aksoğan Anaokulu oldu. Burada gerçekleştirilen etkinliklerde, minik öğrencilere yaş gruplarına uygun çevre sevgisi aşılandı.
Yeşilyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. İlhan Geçit, çevre eğitimleri tamamlandıktan sonra yaptığı açıklamada, çevrenin korunması ve sürdürülebilir bir geleceğin eğitimle mümkün olduğunu vurguladı. Başkan Geçit, çocukların çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmelerinin önemine dikkat çekerek, "Çevre ve doğa bilinci küçük yaşlarda kazanıldığında kalıcı hale geliyor. Bu nedenle okullarımızda gerçekleştirdiğimiz eğitimleri çok değerli buluyoruz. Eğitimlerimiz sayesinde binlerce öğrencimize ulaştık ve çevreyi korumanın önemini anlattık. Öğrencilerin gösterdiği ilgi ve duyarlılık bizleri mutlu etti. Daha temiz, yaşanabilir ve sürdürülebilir bir Yeşilyurt için çevre eğitimlerimize devam edeceğiz" dedi.