Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, başkent Moskova’da büyükelçilerle bir araya gelerek önemli açıklamalarda bulundu. Toplantıda, Arap ülkelerinin İran’a karşı birleşme olasılığına yönelik değerlendirmelerde bulunan Lavrov, bu durumun hata olacağını belirtti. Lavrov, bugüne kadar Arap ülkelerinde böyle bir birliğin oluşmadığını ve bu tür bir adımın gereksiz bir gerilim yaratabileceğini ifade etti. Bu bağlamda, Lavrov'un açıklamaları, bölgedeki dengelerin korunması açısından büyük önem taşıdığı düşünülüyor. Arap ülkeleri ve İran arasındaki ilişkilerin tarihsel olarak karmaşık olduğunu hatırlatan Lavrov, diplomasi ve diyalog yolunun tercih edilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, bölgedeki istikrarın sağlanması için işbirliğinin teşvik edilmesinin önemine dikkat çekti.
Kaynak: Mersin Haber + IHA