Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen "Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı", Sinop Polis Evi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Bu toplantıda, bakanlık uzmanları su verimliliği alanında yapılan çalışmalar hakkında katılımcılara kapsamlı sunumlar yaptı. Eğitimde, Su Verimliliği Seferberliği çalışmaları, Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamındaki süreçler, sistem kurulumu ile Su Verimliliği Belgesi başvuru ve uygulama aşamaları hakkında detaylı bilgiler verildi.
Toplantıya, Su Verimliliği Belgesi almakla yükümlü kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı. Uygulama süreçlerine ilişkin merak edilen konular, uzmanlar tarafından katılımcılara yanıtlandı. Eğitim programı, interaktif bir şekilde gerçekleştirilen soru-cevap bölümüyle devam etti. Katılımcılar, bu bölümde bilgi ve deneyim paylaşımında bulunma fırsatı yakaladı.
Eğitim programının ardından Valilik Toplantı Salonu’nda, Vali Yardımcısı Ali Osman Bulat başkanlığında 2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Toplantısı yapıldı. Toplantıya, İl Müdürü Fatih Önlem ve kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ile Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Sevil Bolat Uçar ve Şengül Güngör katılım sağladı.
Bu toplantıda, su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımı konuları ele alındı. Ayrıca, Su Verimliliği Yönetmeliği çerçevesinde yürütülen faaliyetler, Ulusal Su Planı ve 2025 yılı İl Su Kurulu kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmalar değerlendirildi.
Su kaynaklarının gelecek nesillere aktarılması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamındaki kararlar, kurul tarafından 2026 yılı için alındı. Yetkililer, su verimliliği konusunda farkındalığın artırılması ve sürdürülebilir su yönetiminin güçlendirilmesi için çalışmaların devam edeceğini belirterek, "Suyumuzu korumak, geleceğimizi korumaktır" mesajını paylaştı.