İlk operasyon, 21 Haziran saat 00.12'de Çeşme açıklarında gerçekleştirildi. Sahil Güvenlik Mobil Radarı (MORAD-11) tarafından denizde hareket eden bir lastik bot tespit edildi. Hızla bölgeye gönderilen Sahil Güvenlik Botu (TCSG-30), botu durdurarak içerisindeki 43 düzensiz göçmeni yakaladı.
Aynı günün sabahında, saat 06.50’de Seferihisar ilçesi açıklarında başka bir lastik botun bulunduğu bilgisi alındı. Sahil Güvenlik Botları (TCSG-24, KB-22) bölgeye sevk edilerek, botun önü kesildi. Yapılan kontrol sonucunda 22 düzensiz göçmen daha yakalandı.
Karaya çıkarılan göçmenlerin uyrukları arasında; 18 Senegal, 11 Sierra Leone, 8 Somali, 7 Yemen, 4 Gambiya, 4 Mali, 4 Sudan, 3 Burundi, 2 Gine, 2 Filistin, 1 Angola ve 1 Kongo vatandaşı bulunduğu belirlendi.
Sağlık kontrolleri ve gerekli işlemleri tamamlanan düzensiz göçmenler, İzmir İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne teslim edildi. Ekiplerin bu tür operasyonları, güvenlik önlemleri çerçevesinde devam etmektedir.