İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, İslamabad'da gerçekleştirdiği ziyaret sırasında ABD ile devam eden müzakerelere dair önemli açıklamalarda bulundu. Pezeşkiyan, İran’ın balistik füze kapasitesinin müzakere konusu olmadığını belirterek, "Müzakereler sırasında ABD'nin bize iki kez saldırdığı için güvenmiyoruz. Yine de diyaloğa ve barışa hazırız. Önümüzdeki müzakerelerde güçlü yanlarımızı koruyacağız; balistik füzelerle ilgili hiçbir müzakere yapılmadı ve yapılmayacak" ifadelerini kullandı.
Pezeşkiyan, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ve Genelkurmay Başkanı Asim Munir’in müzakerelerde gösterdiği çabayı takdir ederek, "Müzakereleri kolaylaştırma ve mutabakat zaptına varılmasında Pakistan’ın rolünü önemsemekteyiz" dedi. Ayrıca, Batı Asya bölgesinde ilerlemenin barış, güvenlik ve bölgesel işbirliğine bağlı olduğuna inandığını da sözlerine ekledi.